Fekete lapos Bullet Journal

by - február 22, 2019

Sziasztok! Idén belekezdtem az első bullet journalembe, és bár eredetileg ezt YouTube videókon keresztül szerettem volna megosztani veletek, ahogy azt már korábban is említettem, nem sikerült olyan ütemben haladni vele, ahogy szerettem volna. Mivel még tanulom a videóvágást, elég lassan haladtam mindennel, éppen ezért itt a blogon osztom meg veletek a képeket. Ahogy azt láthatjátok, egy olyan különleges naplót sikerült vásárolnom, amelynek az első fele fekete, a második fehér alapon pontozott lapokból áll.
A bejegyzésben olvashattok arról, hogy mire érdemes figyelni, ha fekete lapokkal dolgoztok, hogy én milyen íróeszközöket választottam, ráadásul mindezt meglehetősen könnyedén kivitelezhető rajzokon keresztül teszem, mivel nem vagyok egy rajzművész, de ettől függetlenül nagyon élveztem az alkotás folyamatát.
Az első és legfontosabb dolog, az a megfelelő íróeszközök beszerzése. Én kezdésnek Uni-Ball zseléstollát és a Posca 0,9-1,3 mm-es lakkmarkerét választottam. A zseléstollat gondolom nem kell bemutatni, de a lakkmarkerről azért megosztanék veletek néhány infót, arra az esetre, ha még nem dolgoztatok ilyennel. Kezdjük ott, hogy alapvetően számtalan felületen használhatjuk a Posca lakkmarkereit, például üvegen, textilen, fán, kerámián, porcelánon stb. Az is előnyére válik, hogy nem üt át a papíron, illetve száradás után akár rajzolhatunk is rá, bár azt azért hozzá kell tenni, hogy például a tűfilc annyira nem fog rajta szépen. A használata nagyon egyszerű: enyhén rányomjuk (bár szerintem hozzáérinteni is elég) a papírra és már dolgozhatunk is vele. Én mondjuk azt javaslom, először mindenképpen próbáljátok ki egy külön lapon, mivel nálam például egy hatalmas paca született az első próbálkozásomnál.
Az írószerek használata után mindenképpen várjatok egy keveset, hogy legyen idejük megszáradni, bár én azt tapasztaltam, hogy sajnos még így is összefogja a szemközti oldalt (ezt láthatjátok is a képeken). Most egyelőre arra gondoltam, hogy talán egy papírlapot kéne ideiglenesen a két lap közé helyezni, bár ezt még én se próbáltam ki, szóval nem tudom, valóban működik-e.
Egyébként, ha nem akartok mindkét eszközre beruházni, akkor én azt javaslom, hogy inkább a zseléstollat válasszátok, mivel bár lakkmarkerből is van vékonyabb fajta, még az is sokkal vastagabban ír a tollnál.
A markerről egyébként még annyit, hogy nem lehet olyan szépen, egységesen eloszlatni, nekem legalábbis nem sikerült, ami kicsit zavar, bár már kezdem megszokni.
Ezen kívül radírozni se túl szerencsés, mivel a zseléstoll ennek hatására elhalványodik, szóval érdemes a grafit vázlatot minél pontosabban követni, hogy utána minél kevesebb részét kelljen eltüntetni.
Remélem tetszett nektek a bejegyzés, nagyjából egy hét múlva jövök a februári oldalakkal, de addigis lesz még egy hétfői bejegyzés, ami mindenképpen valamilyen divattal kapcsolatos témáról fog szólni. :)

You May Also Like

0 megjegyzés